Stworzona dla firm niezależnie od ich wielkości. Oferuje podstawowe funkcje do zarządzania danymi – firm, osób oraz zarządzania bezpieczeństwem – uprawnieniami, strefami, kartami i urządzeniami. Aplikacja pozwala na monitorowanie systemu w trybie on-line, kontrolę liczby osób i czasu przebywania w strefie oraz przegląd danych historycznych.
Chcesz ograniczyć czasochłonność obsługi i wyeliminować problem braku weryfikacji gości? Moduł obsługi i awizacji gości to zaawansowane narzędzie, które pozwoli na sprawną obsługę wizyty już od momentu jej awizacji. Zadbamy również o potwierdzenie zapoznania się z regulaminem i bezpieczeństwo danych twoich gości. Sprawnie, precyzyjnie i bezpiecznie.
Możliwość automatycznego wygenerowania listy osób do kontroli w systemie eliminuje czynnik ludzki w tym procesie i minimalizuje negatywne odczucia mu towarzyszące. Zarówno samych pracowników jak również osób bezpośrednio odpowiedzialnych za dokonanie kontroli. Dane generujemy niezależnie dla każdego oddziału firmy.
Coraz więcej systemów i coraz więcej informacji… Coraz więcej uwagi poświęcanej na ich obsługę. Wiemy ile masz na głowie i ograniczyliśmy konieczność obsługi systemu accardMP do minimum. Skonfiguruj swój system wg własnego uznania i zaglądaj do niego tylko wtedy, gdy otrzymasz powiadomienie o sytuacji nieprawidłowej.
Szukasz systemu, który w znaczny sposób podniesie efektywność procesu obsługi kierowców, wyeliminuje ryzyko błędu wynikające z manualnego wprowadzania danych a jednocześnie spełni wymogi bezpieczeństwa firmy? Sprawdź możliwości accardMP i skonfiguruj rozwiązanie dostosowane do twoich potrzeb i możliwości.
Budowanie struktury uprawnień w czasie rzeczywistym? Dlaczego nie – nadanie uprawnień dostępu może być skutkiem kolejnych sekwencji zdarzeń. Uprawnienia kroczące pozwolą na podniesienie bezpieczeństwa firmy i dyscypliny użytkowników systemu oraz implementacje zaawansowanych mechanizmów „anti passback”.
W kartotece persona non grata umieszczane są osoby, które z powodu dokonania wykroczenia mają stały lub określony w czasie zakaz przebywania na terenie zakładu. Mechanizm blokowania karty uniemożliwi operatorom ponowne wydanie karty osobie niepożądanej. Mechanizm współdzielenia danych uniemożliwi to również w innych oddziałach firmy.
Zarządzanie terminarzem szkoleń pracowników i firm zewnętrznych bywa kłopotliwe? accardMP sam zweryfikuje zdefiniowane w kartotekach osobowych terminy szkoleń i poprzez tymczasową blokadę karty uniemożliwia wejście na teren zakładu osobie, której ważność szkolenia wygasła. Przypilnuje również terminu badań lekarskich.
Wspieramy Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) w realizacji procedur wynikających z rozporządzenia RODO. Aplikacja zapewnia rejestrację wszystkich wniosków spływających do IOD, realizację procedur: anonimizacja, pseudonimizacja, wyłączenie z przetwarzania, wyłączenie z profilowania oraz szereg wymaganych raportów.
Moduł wizualizacji umożliwi graficzne przedstawienie systemów na mapie obiektu i śledzenie on-line zdarzeń kontroli dostępu w nich zarejestrowanych. Moduł pozwoli na pełną synchronizację pracy systemów integrowanych w trybie czasu rzeczywistego, zarządzanie systemami z poziomu aplikacji, tworzenie wielopoziomowych map obiektu.
System accardMP pozwala na projektowanie własnych wzorców kart identyfikacyjnych w oparciu o elementy graficzne, zdjęcia i dane pracownicze, pobierane bezpośrednio z bazy danych systemu. Konfiguracja z drukarką kart plastikowych umożliwia automatyczny zadruk zaprojektowanego szablonu na kartach. Sprawnie i bezbłędnie.
Integracja systemu kontroli dostępu z systemem ppoż pozwala na automatyczne odblokowanie wskazanych przejść po wywołaniu alarmu pożarowego 2-go stopnia. System bez ingerencji operatora udostępni informacje o miejscu przebywania pracowników i wygeneruje raport z listą osób przebywających na terenie zakładu.
Stworzona dla firm niezależnie od ich wielkości. Oferuje podstawowe funkcje do zarządzania danymi – firm, osób oraz zarządzania bezpieczeństwem – uprawnieniami, strefami, kartami i urządzeniami. Aplikacja pozwala na monitorowanie systemu w trybie on-line, kontrolę liczby osób i czasu przebywania w strefie oraz przegląd danych historycznych.
Chcesz ograniczyć czasochłonność obsługi i wyeliminować problem braku weryfikacji gości? Moduł obsługi i awizacji gości to zaawansowane narzędzie, które pozwoli na sprawną obsługę wizyty już od momentu jej awizacji. Zadbamy również o potwierdzenie zapoznania się z regulaminem i bezpieczeństwo danych twoich gości. Sprawnie, precyzyjnie i bezpiecznie.
Możliwość automatycznego wygenerowania listy osób do kontroli w systemie eliminuje czynnik ludzki w tym procesie i minimalizuje negatywne odczucia mu towarzyszące. Zarówno samych pracowników jak również osób bezpośrednio odpowiedzialnych za dokonanie kontroli. Dane generujemy niezależnie dla każdego oddziału firmy.
Coraz więcej systemów i coraz więcej informacji… Coraz więcej uwagi poświęcanej na ich obsługę. Wiemy ile masz na głowie i ograniczyliśmy konieczność obsługi systemu accardMP do minimum. Skonfiguruj swój system wg własnego uznania i zaglądaj do niego tylko wtedy, gdy otrzymasz powiadomienie o sytuacji nieprawidłowej.
Szukasz systemu, który w znaczny sposób podniesie efektywność procesu obsługi kierowców, wyeliminuje ryzyko błędu wynikające z manualnego wprowadzania danych a jednocześnie spełni wymogi bezpieczeństwa firmy? Sprawdź możliwości accardMP i skonfiguruj rozwiązanie dostosowane do twoich potrzeb i możliwości.
Budowanie struktury uprawnień w czasie rzeczywistym? Dlaczego nie – nadanie uprawnień dostępu może być skutkiem kolejnych sekwencji zdarzeń. Uprawnienia kroczące pozwolą na podniesienie bezpieczeństwa firmy i dyscypliny użytkowników systemu oraz implementacje zaawansowanych mechanizmów „anti passback”.
W kartotece persona non grata umieszczane są osoby, które z powodu dokonania wykroczenia mają stały lub określony w czasie zakaz przebywania na terenie zakładu. Mechanizm blokowania karty uniemożliwi operatorom ponowne wydanie karty osobie niepożądanej. Mechanizm współdzielenia danych uniemożliwi to również w innych oddziałach firmy.
Zarządzanie terminarzem szkoleń pracowników i firm zewnętrznych bywa kłopotliwe? accardMP sam zweryfikuje zdefiniowane w kartotekach osobowych terminy szkoleń i poprzez tymczasową blokadę karty uniemożliwia wejście na teren zakładu osobie, której ważność szkolenia wygasła. Przypilnuje również terminu badań lekarskich.
Wspieramy Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) w realizacji procedur wynikających z rozporządzenia RODO. Aplikacja zapewnia rejestrację wszystkich wniosków spływających do IOD, realizację procedur: anonimizacja, pseudonimizacja, wyłączenie z przetwarzania, wyłączenie z profilowania oraz szereg wymaganych raportów.
Moduł wizualizacji umożliwi graficzne przedstawienie systemów na mapie obiektu i śledzenie on-line zdarzeń kontroli dostępu w nich zarejestrowanych. Moduł pozwoli na pełną synchronizację pracy systemów integrowanych w trybie czasu rzeczywistego, zarządzanie systemami z poziomu aplikacji, tworzenie wielopoziomowych map obiektu.
System accardMP pozwala na projektowanie własnych wzorców kart identyfikacyjnych w oparciu o elementy graficzne, zdjęcia i dane pracownicze, pobierane bezpośrednio z bazy danych systemu. Konfiguracja z drukarką kart plastikowych umożliwia automatyczny zadruk zaprojektowanego szablonu na kartach. Sprawnie i bezbłędnie.
Integracja systemu kontroli dostępu z systemem ppoż pozwala na automatyczne odblokowanie wskazanych przejść po wywołaniu alarmu pożarowego 2-go stopnia. System bez ingerencji operatora udostępni informacje o miejscu przebywania pracowników i wygeneruje raport z listą osób przebywających na terenie zakładu.
Wdrożenie systemu kontroli dostępu bez zaangażowania klienta? Przypadkowy wybór technologii RFID? Pozostawienie systemu bez procedur wspierających jego działanie? To nigdy nie kończy się dobrze. Nie powierzaj swojego bezpieczeństwa tym, którzy nie zadają pytań i obiecują szybkie i proste wdrożenie.
Automatycznie zasilimy system kontroli danymi osobowymi pracowników z systemu nadrzędnego. Poprzez pliki płaskie, widoki baz danych albo mechanizmy web service.
Wybrane integracje: SAP, IFS, TETA, Symfonia, Simple, Kali, Axapta, Impuls
Synchronizujemy odczyty karty z systemu KD z materiałem wizyjnym. Operator może też sprawdzić tożsamość osoby odczytującej kartę, porównując obraz ze zdjęciem z bazy danych.
Wybrane integracje: Bosch, Alnet, Axis
Integracja pozwala na automatyczne odblokowanie wskazanych przejść po wywołaniu alarmu pożarowego i udostępnienie w raporcie informacji o liczbie i miejscu przebywania pracowników w strefach.
System KD może wspierać proces ważenia pojazdów poprzez autoryzację i gromadzenie informacji o statusie ważenia oraz interpratację wyników – dopuszczenia bądź zakazu wjazdu / wyjazdu.
Integracja z systemem windowym pozwoli na ograniczenie osobom nieuprawnionym dostępu do określonych kondygnacji oraz skrócenie czasu oczekiwania i przemieszczania się między piętrami.
Wybrane integracje: Otis, Kone
Integracja umożliwi automatyczne pobieranie z systemu AD listy grup uprawnień, do których należy operator i aktualizację grupy użytkowników systemu KD w oparciu o grupy pobrane z systemu AD.
Rezerwacja sal konferencyjnych w oparciu o dane z MS Outlook? Integracja pozwoli na zarządzanie uprawnieniami dostępu do sali, anulowanie uprawnień i rezerwacji, automatyczne anulowanie rezerwacji w przypadku nieobecności uczestników spotkania.
Integracja sprzętowa i aplikacyjna pozwoli na stworzenie jednego centralnego środowiska sterowania i kontroli zintegrowanego systemu bezpieczeństwa przy zachowaniu autonomii i stabilności pracy poszczególnych systemów bezpieczeństwa.
Wybrane integracje: Gemos, SisFire
Współdziałanie systemów umożliwia m.in: uzbrajanie stref z poziomu systemu KD, blokowanie wybranych przejść w przypadku alarmu, zamknięcie dostępu do stref uzbrojonych i generowanie sytuacji alarmowej w systemie.
Wybrane integracje: Satel
Integracja obejmuje przyznanie uprawnień do grupy depozytorów kluczy z poziomu accardMP oraz synchronizację danych pomiędzy systemami w zakresie danych odbiorcy kluczy. Do systemu KD eksportowane są informacje o pobraniu i zdeponowaniu klucza.
Wybrane integracje: Kaba, SAIK
Czy na pewno karty identyfikacyjne używane w twojej firmie są unikalne? Czy technologia RFID 125 kHz jest bezpieczna? Co to jest numer CSN karty i czy dużej wiedzy wiedzy potrzebujesz, aby go sklonować, przeprogramować lub odczytać?
Czy wiesz że 96% użytkowników systemów KD uważa, że ich rozwiązania spełniają przynajmniej obecne wymagania, tymczasem aż 44% korzysta z technologii niskich częstotliwości 125 kHz, która umożliwia za pomocą ogólnie dostępnych narzędzi sklonowanie karty dostępu w ciągu 2 minut!
Czy na pewno karty identyfikacyjne używane w twojej firmie są unikalne? Czy technologia RFID 125 kHz jest bezpieczna? Co to jest numer CSN karty i czy dużej wiedzy wiedzy potrzebujesz, aby go sklonować, przeprogramować lub odczytać?
Czy wiesz że 96% użytkowników systemów KD uważa, że ich rozwiązania spełniają przynajmniej obecne wymagania, tymczasem aż 44% korzysta z technologii niskich częstotliwości 125 kHz, która umożliwia za pomocą ogólnie dostępnych narzędzi sklonowanie karty dostępu w ciągu 2 minut!
Już wkrótce
portal do awizacji
Portal awizacji wizyt gości i kontrahentów
to najmłodsze dziecko w rodzinie accardMP.
Jego rolą będzie udostępnienie kontrahentom
i gościom webowego narzędzia w którym
zarejestrują swoją wizytę i dopełnią wszystkich
formalności, które do tej pory musieli
realizować w biurze przepustek.
Twoją rolą będzie ich akceptacja.
Nie posiadasz własnej infrastruktury data center lub ta, którą posiadasz nie spełnia wymaganych parametrów? Zapewnimy ci pożądany poziom bezpieczeństwa, dostępności i niezawodności danych i systemów bez konieczności inwestowania w powierzchnię serwerowni oraz kosztowną infrastrukturę. Nasz dostawca usług hostingowych jako nieliczny spośród podobnych podmiotów w Polsce posiada certyfikat ISO 27001:2013. Spełnia tym samym wymagania niezbędne do długoterminowej kolokacji sprzętu do przetwarzania danych, w tym danych biomedycznych.
Chcesz przygotować firmę do wdrożenia systemu? Skorzystaj z porad naszych specjalistów – projektantów, analityków biznesowych i instalatorów. Podzielimy się z tobą naszym wieloletnim doświadczeniem i wspólnie zbudujemy podstawowe założenia do systemu.
Twoje potrzeby wykraczają poza możliwości standardowych rozwiązań ofertowanych na rynku? Potrzebujesz gruntownej analizy przedwdrożeniowej otoczenia biznesowego projektu, potrzeb użytkowników, ryzyk i zagrożeń jakie niesie projektowane rozwiązanie, zastosowanej technologii i sprzętu. Nasz udział w realizacji projektów technologicznych wymaga od nas badania rozwiązań dostępnych na rynku. Możesz skorzystać z tej wiedzy.
Stale rozwijamy oprogramowanie. Zarówno oprogramowanie aplikacyjne accardMP jak również oprogramowanie wewnętrzne naszych urządzeń zarządzających. Udostępniamy naszym klientom minimum dwie wersje oprogramowania accardMP rocznie. Utrzymujemy oprogramowanie w zgodności z Kodeksem Pracy i aktualnymi wymogami oprogramowania systemowego.
Usługi serwisowe – konserwacje i przeglądy systemu, usługi gotowości serwisowej świadczymy dla klientów w całym kraju – dysponujemy serwisem lokalnym, który za pośrednictwem łącza internetowego administruje powierzone zasoby informatyczne oraz mobilnym serwisem realizującym usługi w siedzibie klienta. Warunki i harmonogram realizacji dostosowujemy do indywidualnych potrzeb użytkownika, uwzględniając wymagania dotyczące ciągłości pracy systemu i możliwości budżetowe klienta.
koncern naftowy zajmujący się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów; wdrożenie systemu: 2003, oddziały: 4, użytkownicy: ponad 4000
polska grupa chemiczna; największe przedsiębiorstwo w branży wielkiej syntezy chemicznej, produkcja nawozów azotowych i melaminy; wdrożenie systemu: 2007, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 3000
Elektrownia Bełchatów to największa na świecie elektrownia węglowa wytwarzającą energię elektryczną i ciepło z węgla brunatnego; wdrożenie systemu: 1998, oddziały: 1, użytkownicy: 6500
należy do Grupy PGE – największego pod względem zainstalowanych mocy wytwórczych oraz wolumenu produkcji energii elektrycznej przedsiębiorstwa energetycznego w Polsce; wdrożenie systemu: 2009, oddziały: 1, użytkownicy: 600
największy w Polsce i ósmy co do wielkości producent cukru w Europie, eksportujący do Rosji, Niemiec, Grecji, Czech i Słowacji; udział Spółki w krajowym rynku wynosi blisko 40%; wdrożenie systemu: 2012, oddziały: 9, użytkownicy: ponad 6000
jeden z największych producentów cukru w Polsce; posiada 4 nowoczesne cukrownie; współpracuje z ponad 9 tysiącami plantatorów; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 5, użytkownicy: ponad 2000
wiodące przedsiębiorstwo farmaceutyczne; prowadzi działalność badawczą i rozwojową w zakresie badań klinicznych nad nowymi lekami i szczepionkami; wdrożenie systemu: 1999, oddziały: 2, użytkownicy: 4000
najstarsza firma farmaceutyczna w Polsce; zajmuje się produkcją leków już od 200 lat; należy do Grupy Polpharma; wdrożenie systemu: 2004, oddziały: 4 (w całej grupie korporacyjnej), użytkownicy: ponad 5000
lider na polskim rynku; produkuje opony do samochodów osobowych i dostawczych, ciężarowych, maszyn i urządzeń rolniczych; wdrożenie systemu: 2004, oddziały: 1, użytkownicy systemu: 4500
trzeci pod względem wielkości producent opon i gumy na potrzeby przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych, ciężkich maszyn przemysłowych; wdrożenie systemu: 2017, oddziały: 3, użytkownicy: 6000
koncentruje swoją funkcję na działaniach związanych z zapewnieniem prowadzenia należytego nadzoru oraz koordynacji działań spółek tworzących grupę OPEC; wdrożenie systemu: 2007, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 700
lider branży ciepłowniczej na Pomorzu; działa na terenie Gdańska, Sopotu, Tczewia, Starogardu Gdańskiego i Pelplina; dostarcza ciepło do ponad 400 tys. odbiorców; wdrożenie systemu: 2008, oddziały: 6, użytkownicy: 1200
prestiżowe i tętniące życiem centrum biznesowe jest największym tego typu obiektem w Polsce północnej; dostarcza 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej; wdrożenie systemu: 2016, oddziały: 2, użytkownicy: ponad 1000
administracja rządowa obsługująca ministra do spraw: budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, a także rozwój regionalny; wdrożenie systemu: 2017, oddziały: 1, użytkownicy: 500
Producent produktów higienicznych, od ponad 30 lat dostarcza na rynek Europejski produkty znane pod znakiem towarowym Regina i Soft&Easy i produkty marek prywatnych; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 1, użytkownicy: 300
największy w Polsce producent papieru do opakowań, od 1997r. w strukturach grupy Mondi, posiadającej około 100 zakładów produkcyjnych w Europie, Rosji, Ameryce i Afryce; wdrożenie systemu: 2012, oddziały: 1, użytkownicy: 4000
globalny lider na rynku świeżych, mrożonych i przetworzonych owoców i warzyw, kwiatów, innych roślin oraz środków do ich uprawy; wdrożenie systemu: 2017, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 350
piąta największa na świecie firma produkująca żywność; właściciel zakładu Pudliszki oraz zakładów w Międzychodzie i Wodzisławiu; wdrożenie systemu: 2008, oddziały: 2, użytkownicy: ponad 1500
największy w Polsce, a także, jako część francuskiego koncernu Groupe Beneteau; budowniczy jachtów i łodzi rekreacyjnych; w stoczni w Ostródzie, zatrudnionych jest ponad 850 osób; wdrożenie systemu: 2006, oddziały: 1, użytkownicy: 850
jedna z najbardziej renomowanych fabryk telewizorów LCD pod markami Sharp i Blaupunkt w Europie; od grudnia 2014r. w strukturach UMC; wdrożenie systemu: 2009, oddziały: 1, użytkownicy: 3000
wiodący dostawca usług nefrologicznych w Stanach Zjednoczonych, zatrudnia ponad 48,000 pracowników i posiada ponad 2,119 ośrodków dializ na świecie; wdrożenie systemu: 2014, oddziały: 9, użytkownicy: ponad 1000
międzynarodowa sieć handlowa z centrum dystrybucyjnym w Radomsku, która sprzedaje „wszystko dla domu”; obejmuje 2500 sklepów w 50 krajach na całym świecie; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 1, użytkownicy: 2000
projektowanie, produkcja i dystrybucja odzieży, właściciel 5 popularnych marek: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay; ponad 1700 sklepów w 21 krajach; wdrożenie systemu: 2003, oddziały: 3, użytkownicy: 3000
lider w swojej kategorii zabawek w Polsce a jednocześnie wizytówka polskich firm z branży zabawek w całej Europie; na rynku już od 1985r; wdrożenie systemu: 2010, liczba oddziałów: 1, liczba użytkowników: 500
producent płytek gresowych; dzięki zachowaniu wysokiej jakości podczas procesu produkcyjnego płytki gresowe uzyskują doskonałe właściwości; wdrożenie systemu: 2008, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 500
wiodący europejski producent aerozoli, płynów i opakowań z blachy białej, z zakładami produkcyjnymi w Polsce, Niemczech, Portugalii i Hiszpani; wdrożenie systemu: 2010, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 800
każdego dnia 1/3 światowej populacji korzysta z ich produktów; należy do nich aż 13 spośród 50 wiodących światowych marek – Lipton, Knorr, Dove czy Hellmann’s; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 1, użytkownicy: 1200
należy do koncernu spożywczego obok Polskich Młynów S.A., Bioagry S.A. i BZK ALCO S.A., którzy również zostali użytkownikami systemu accardMP; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 4, użytkownicy: ponad 6000
jeden z największych producentów rowerowych w Polsce; w swojej ofercie posiada rowery: górskie, miejskie, trekkingowe, dziecięce, cross czy szosowe; wdrożenie systemu: 2015, oddziały: 1, użytkownicy: ponad 600
przedsiębiorstwo z Bydgoszczy produkujące i remontujące pojazdy szynowe: lokomotywy, zespoły trakcyjne, wagony i tramwaje eksploatowane w 12 państwach; wdrożenie systemu: 2004, oddziały: 2, użytkownicy: ponad 4000
światowy lider w dziedzinie dóbr inwestycyjnych zatrudniający ponad 63 000 osób w 180 krajach; w Polsce zatrudnia ponad 1000 osób w Płocku i Kutnie; wdrożenie systemu: 2008, oddziały: 2, użytkownicy: ponad 1000
projektowanie, produkcja i montaż konstrukcji oraz komponentów stalowych dla przemysłu energetycznego, chemicznego, cementowego, ochrony środowiska; wdrożenie systemu: 2008, oddziały: 1, użytkownicy: 1000
jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek alkoholowych na świecie, eksportowana do 77 krajów; wdrożenie systemu: 2009, oddziały: 2, użytkownicy: około 700, najbliższe plany – migracja technologii RFID
nasza lista referencyjna nie obejmuje wielu przedsiębiorstw – w tym strategicznych użytkowników systemu Accard z branży petrochemicznej, chemicznej, spożywczej, przemysłu i usług
Vemco Sp. z o.o.
ul. Biała 1
80-435 Gdańsk
tel.: +48 58 550 75 65
systemy@vemco.pl
Inspektor Ochrony
Danych Osobowych
Zdzisław Mendyk
iod@vemco.pl
Agnieszka Zalewska
tel.: +48 58 770 91 66
mob.: +48 695 601 026
e-mail: a.zalewska@vemco.pl
Aleksandra Kanigowska
tel.: +48 58 770 91 69
tel.: +48 695 601 455
e-mail: a.kanigowska@vemco.pl
Danuta Stańko
tel.: +48 58 770 91 41
tel.: +48 695 601 093
e-mail: d.stanko@vemco.pl
Alicja Lipka-Kozieł
tel.: +48 58 770 91 42
tel.: +48 695 601 169
e-mail: a.lipka@vemco.pl