Wyzwanie
Głównym wyzwaniem dla zespołu wdrożeniowego Vemco była budowa rozwiązania, w którym elektroniczny dokument identyfikacji osób i pojazdów w systemie kontroli ruchu pieszych i pojazdów będzie jednocześnie dokumentem elektronicznym w procesie obrotu magazynowego.
Opis wdrożenia
Wdrożenie systemu zostało poprzedzone wnikliwą analizą potrzeb, co znalazło odbicie w specyfikacji przetargowej. Realizowane zadanie dotyczyło systemów pracujących na styku wielu obszarów działania Zakładów Azotowych Puławy SA. Zadanie objęło kontrolę ruchu osób i pojazdów w połączeniu z systemem wspierającym procesy logistyczne przedsiębiorstwa i system dozoru wizyjnego CCTV. Kolejnym elementem wdrożenia była rejestracja czasu pracy i integracja z systemem kadrowo-płacowym. Wprowadzone mechanizmy i procedury usankcjonowały spersonalizowaną kartę identyfikacyjną jako dokument wewnętrzny przedsiębiorstwa, który zastąpił inne wcześniej dystrybuowane dokumenty. Karta ta oprócz zastosowania w procesach weryfikacyjnych kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy, spełnia rolę elektronicznego dokumentu w obrocie magazynowym.
Technologia
Pamięć karty identyfikacyjnej wykorzystywanej w systemie podzielona jest na 16 niezależnych sektorów, każdy chroniony przez dwa klucze z programowalnym dostępem. Każdy sektor potencjalnie reprezentuje różne aplikacje. Karty zostały zaprojektowane z przeznaczeniem dla zachowania bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa przechowywanych danych. Procedury autoryzacji zgodne są z międzynarodowymi normami np. z normą ISO 9798-2 co zapobiega próbom ataków podczas komunikacji pomiędzy kartą a czytnikiem.
Rozwój systemu
System kontroli ACCARD+ od momentu uruchomienia jest systematycznie rozbudowywany i aktualizowany. Systemem, zarówno w zakresie kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz telewizji przemysłowej, zostały objęte kolejne obiekty Firmy. Kolejne aktualizacje pozwoliły na integrację z systemem obiegu dokumentów IBM FileNet, czy nowym systemem HR SAP. W ramach współpracy między Zakładami Azotowymi Puławy i Firmą Vemco w środowisku ACCARD+ zainstalowany został przygotowywany do wprowadzenia na rynek moduł integracyjny systemu kontroli dostępu z systemem telewizji przemysłowej Bosch.
Korzyści biznesowe
Zastosowanie nowoczesnej technologii w budowie systemu ACCARD+ pozwoliło na uporządkowanie zarządzania logistycznym procesem wydawania produktów. Wprowadzenie elektronicznego dokumentu obrotu magazynowego i aktualizacja stanów magazynowych w trybie czasu quasi – rzeczywistego umożliwiło elektroniczny nadzór nad procesem załadunku, ważenia i wywozu produktów. Dodatkowe możliwości i obszary zastosowań otworzyła technologia kart, która pozwoliła na ich wykorzystanie w innych niezależnych aplikacjach.
Wdrożenie systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy ACCARD+ umożliwiło:
- budowę struktury uprawnień i procedur bezpieczeństwa dla spółki macierzystej i podmiotów podległych
- podniesienie poziomu bezpieczeństwa pracowników, mienia oraz danych firmy
- automatyczne przetwarzanie, integrację i korelację danych z systemami zewnętrznymi
- usprawnienia w zarządzaniu logistycznym procesem wydawania produktów
- szybką transmisję integralnych i kompletnych danych
- spójność danych i ich jednokrotną rejestrację
- wspólną ewidencję wszystkich pracowników