Przedmiot projektu:
budowa inteligentnych bezprzewodowych systemów do zastosowań w przemyśle lotniczym / kosmicznym, w produkcji samochodów, w systemach inteligentnych budynków, w przemyśle kolejowym.
Cel projektu:
opracowanie produktów, dających przewagę konkurencyjną na rynku inteligentnych systemów bezpieczeństwa budynku, ze szczególnym uwzględnieniem systemów kontroli dostępu i wewnętrznego pozycjonowania.
Wyniki prac projektowych Vemco:
opracowanie założeń do produktu opartego na WSN, kontroli dostępu wielu serwerów i wewnętrznym systemie pozycjonowania, którego głównym elementem będzie Wireless Data Agregator (WDA), co zapewni:
- zintegrowane zarządzanie (systemem i wewnętrznym systemem pozycjonowania) z poziomu jednego, zintegrowanego urządzenia
- zwiększoną niezawodność systemu – serwer aplikacji i serwer bazy danych będzie realizowany w każdym kontrolerze / bezprzewodowym agregatorze danych, w przypadku utraty łączności czytnika/czujnika z powiązanym kontrolerem, weryfikacja uprawnień będzie realizowana poprzez najbliższy kontroler, dzięki czemu bezpieczeństwo pozostanie zapewnione i dane nie zostaną utracone
- większą zdolność integracji systemów – otwarte środowisko aplikacji dla narzędzi SDK w celów zintegrowania modułów oprogramowania firm trzecich wewnątrz kontrolera, co daje możliwości Deweloperom dołączenia swojej aplikacji do zintegrowanego systemu
- niezawodną, ekonomiczną, bezprzewodową komunikacja – komunikacja bezprzewodowa zapewnia niezawodność; jeśli jeden z kontrolerów / WDA zawiedzie, związane z nim czytniki / czujniki będą mogły komunikować się z innym kontrolerem, by zweryfikować uprawnienia użytkownika; ewentualna rozbudowa systemów o kolejne elementy systemu nie będzie wiązała się z koniecznością prowadzenia nowej trasy kablowej i pracami remontowymi; zmniejszenie ogólnych kosztów instalacji systemu (redukcja okablowania)
- ułatwienie zarządzania systemem – zarządzanie systemem za pośrednictwem paneli dotykowych / tabletów (stacjonarnego lub komórkowego), które pozwalają komunikować się ze sterownikami systemowymi / WDA; użytkownik będzie mógł korzystać z tych paneli w dowolnym miejscu wewnątrz ‘węzła’
- uproszczenie procesu uruchomiania systemu i procedury konserwacji – zintegrowany system,
- mechanizmy auto-konfiguracji i auto-diagnostyki
- budowa aplikacji i firmware urządzeń do obsługi inteligentnych systemów bezprzewodowych w architekturze opracowanej przez zespół projektowy
Projekt DEWI znalazł się na 3 miejscu spośród 22 złożonych projektów i jest jednym z czterech europejskich projektów, które otrzymały dofinansowanie. W części realizowanej przez polskich konsorcjantów projekt dofinansowany był przez JU ARTEMIS oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wartość całego projektu to ponad 45 mln EUR, przy czym budżet polskiego konsorcjum (WiComm – Wydział ETI Politechniki Gdańskiej, Vemco, SpaceForest i SiGarden) to 2,6 mln EUR.
Co projekt DEWI wnosi do naszej oferty:
Dostępne lub planowane do udostępnienia w perspektywie następnych miesięcy unikalne i innowacyjne funkcjonalności oprogramowania accardMP wynikające z własnych prac rozwojowych oraz prac prowadzonych w ramach międzynarodowych projektów R&, D – DEWI, SCOTT:
- możliwość usprawnienia procesu obsługi gości i kontrahentów poprzez wykorzystywania jako identyfikatorów osób oraz innych obiektów, urządzeń z wbudowanym interfejsem NFC/Bluetooth (np. smartphone), bezpieczne generowanie, przechowywanie oraz dystrybucja (np. poprzez sieć GSM) komponentów SE (secure element) do urządzeń końcowych użytkowników
- portale WEBowe dla celów obsługi pracowników (portale pracownicze), portale awizacyjne (możliwość oddciążenia biur przepustek)
- możliwość wykorzystywania danych o stanie technicznym pojazdów jako informacji (wykorzystanie danych przez moduły BT dołączane do złącz OBD lub bezpośrednio poprzez interfejs V2I – 802.11p dla nowych modeli samochodów)
- wykorzystanie podejścia car-as-a-sensor zwiększenia skuteczności nadzorowania ruchu pojazdów w obszarach infrastruktury krytycznej (kontrola limitów prędkości, monitorowania miejsc postoju pojazdów)
- możliwość zarządzania uprawnieniami do pojazdów flotowych z poziomu standardowej aplikacji kontroli dostępu (przydział uprawnień dla kierowców do kierowania konkretnymi pojazdami), dedykowane aplikacje mobilne (profilowane pod konkretnego użytkownika) wykorzystujące mechanizmy publikacji i subskrypcji odpowiedniego zakresu danych
- możliwość ewidencjonowania i zarządzania w ramach systemu, dodatkowymi klasami obiektów (np. urządzenia, narzędzia, aparatura pomiarowa)
- wbudowane silniki regułowe wraz z językiem skryptowym umożliwiające dowolne definiowanie złożonych incydentów wraz z możliwością wyzwalania zdefiniowanych akcji w systemie
- możliwość dokładnego określenia lokalizacji wybranych obiektów (w zależności od potrzeb z dokładnością od kilku metrów do kilku centymetrów) poprzez wykorzystanie multimodalnych algorytmów lokalizacyjnych (w zależności od dostępnej infrastruktury lokalizowanie obiektów w oparciu o: GPS, GSM, RF RSSI (WiFi, WSN), BT/BLE, UHF, czujniki inercyjne, analitykę wideo)
- możliwość wykorzystania informacji o lokalizacji obiektów oraz jej zmianie do budowania mechanizmów wnioskowania o zachowaniu się obiektów (prędkość, przyspieszenie)
- możliwość budowy wirtualnych stref kontroli dostępu (virtual fences) i zarządzania zasadami dostępu do nich analogicznie jak do stref odseparowanych fizycznie (wykorzystanie informacji o aktualnej lokalizacji obiektu dla celów generowania ewentualnych alarmów wynikających z niedozwolonego zachowania się obiektów w strefach)
- możliwość budowy systemów rozproszonych (w miejscach bez infrastruktury komunikacyjnej) poprzez zastosowanie węzłów z wbudowanymi modułami komunikacji 4G/LTE w przyszłości zgodnych z IoT – 5G/NBIoT, LoRaWAN)
- „samodokumentowanie” się systemu – możliwość prowadzenia ewidencji infrastruktury systemowej (własnej i obcej) w ramach aplikacji zarządzającej (informacje o lokalizacji, typach, parametrach konfiguracyjnych, stanie technicznym urządzeń dostępne w ramach modułu zarządzania infrastrukturą)
- wbudowane narzędzia systemowe pozwalające na wsparcie administratora w procesie eksploatacji systemu (historia urządzeń – data montażu, uruchomienia, historia napraw, aktualny firmware, stan baterii, data ostatniego przeglądu, wymagana data kolejnego przeglądu etc.), monitorowania parametrów QoS (wartości chwilowych oraz trendów) dla celów predykcji sytuacji awaryjnych
- automatyzacja procesu zgłaszania usterek systemowych – automatyczne generowanie alertów związanych z usterkami (wraz z ich opisem oraz lokalizacją) do wskazanych grup użytkowników (administratorzy, pierwsza linia wsparcia, serwis producenta / dostawcy) oraz narzędzia do zarządzania updete’ami oprogramowania (wbudowanego w urządzenia oraz modułów aplikacji) – możliwość subskrypcji aktualizacji
- wirtualne terminale RCP – terminale w postaci aplikacji na urządzenia mobilne (możliwość rejestracji zdarzeń RCP w dowolnym miejscu) możliwość podziału czasu pracy na MPK, projekty, zadania standardowe interfejsy integracyjne z systemami CCTV, oparte o specyfikację ONVIF implementacja bezpiecznych protokołów komunikacji czytnik – kontroler (OSDP)
