Głównym wyzwaniem było prawidłowe zdefiniowanie wymagań stawianych systemowi kontroli dostępu co warunkowało jego przydatność we wspieraniu biznesowych działań przedsiębiorstwa.
Budowa oczekiwanego rozwiązania w zakresie systemu kontroli dostępu wymagała wiernego odwzorowania procedur wydawania przepustek wjazdowych i uzupełnienia dotychczasowych wewnętrznych instrukcji kontroli i rejestracji wjazdu pojazdów na teren zakładu. System weryfikuje uprawnienia zarówno kierowców do wjazdu na teren zakładu i kierowania określonym pojazdem jak również uprawnienia pojazdów z uwzględnieniem ważności polisy OC i ADR, dowodu rejestracyjnego,…. Restrykcyjne wymogi bezawaryjnej pracy systemu i bezpieczeństwa danych wymagały budowy aplikacji w dwuserwerowej architekturze w trybie pełnej synchronizacji zasobów między serwerami.
Współpracę z Grupą LOTOS S.A. (wówczas Rafinerią Gdańską) rozpoczęliśmy w 1997r od budowy koncepcji zabezpieczenia systemu i uruchomienia w latach 2002—2003 pierwszych stref kontrolowanego dostępu w wybranych obiektach Grupy. Kolejnym etapem było wyłonienie w konkursie ofert w 2003r firmy Vemco jako dostawcy projektu systemu kontroli dostępu i sygnalizacji włamania i napadu w zakładzie produkcyjnym Grupy LOTOS. Ostateczny projekt wykonawczy uwzględniający szereg elementów związanych z zapewnieniem funkcjonalności, efektywności działania i ochrony przetwarzanych informacji tworzyliśmy wspólnie, z udziałem osób odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa. W 2005r Grupa LOTOS zleciła nam realizację projektu w pełnym zakresie dostaw sprzętu i oprogramowania, wykonania dedykowanych prac informatycznych, wdrożenia i utrzymania systemu. Uruchomienie elektronicznego systemu kontroli dostępu na terenie zakładu wymagało zmian zarówno w zakresie infrastruktury budowlanej jak również organizacji pracy Biura Przepustek i Biura Bezpieczeństwa i Ochrony.
Rozwój systemu determinowany jest przez nowe inwestycje i zmiany organizacyjne w ramach Grupy Lotos SA. W konsekwencji w systemie kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy pojawiły się nowe obszary i obiekty objęte jego działaniem. Zmiany organizacyjne i nowe procedury związane z ruchem osób i pojazdów przełożyły się na dedykowane modyfikacje w systemie kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy. System przejął m.in. zarządzanie i kontrolę ważności szkoleń BHP. Zgodnie z oczekiwaniem, aktualne szkolenie BHP jest jednym z kryteriów uprawnień dostępu do obszarów chronionych przez system ACCARD+ w Grupie Lotos SA. Kolejnym krokiem w ramach rozwoju systemu jest integracja podmiotów należących do Grupy z systemem centralnym w zakładzie produkcyjnym w Gdańsku. Dodatkowo system został rozbudowany o nowe funkcjonalności m.in. automatyczną identyfikację tablic rejestracyjnych pojazdów, mechanizmy zarządzania modułem obsługi wizyt gości z wykorzystaniem czytników komputerowych współpracujących ze stacjami operatorskimi, umożliwiające szybki dostęp do informacji o identyfikowanej osobie.
Dostosowany do potrzeb użytkownika, otwarty system ACCARD+, realizuje założone potrzeby Grupy Lotos S.A. w obszarach identyfikacji elektronicznej w szczególności w procedurach bezpieczeństwa. Otwarte spojrzenie kadry zarządzającej, na tę dziedzinę rozwiązań teleinformatycznych, generuje nowe pomysły, które powalają na coraz szersze wykorzystywanie kart elektronicznych.
Wdrożenie systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy ACCARD+ umożliwiło: