Zadaniem firmy Vemco w realizowanym przez konsorcjum projekcie było dostarczenie wydajnego rozwiązania do rejestracji i rozliczania czasu pracy pracowników MPK i jego pełna integracja z systemem IFS.
Współpracę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu rozpoczęliśmy w 2010r. wspólnie z firmą Sygnity, która w konsorcjum z firmą IFS Poland zawarła umowę na wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego w MPK. Celem zbudowanego wspólnie rozwiązania było wsparcie kluczowych procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie w obszarach finansów i kontrolingu, zakupów i logistyki, gospodarki remontowej, inwestycji oraz zarządzania zasobami ludzkimi i płacami. Zadaniem firmy Vemco w realizowanym przez konsorcjum projekcie było dostarczenie wydajnego rozwiązania do rejestracji i rozliczania czasu pracy pracowników MPK i jego pełna integracja z systemem IFS.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej, której efektem była koncepcja optymalnego rozwiązania, uwzględniającego specyfikę pracy firmy i współpracę z istniejącymi oraz planowanymi do wdrożenia systemami wspomagającymi zarządzanie. Realizacja założeń określonych w koncepcji wymagała zaangażowania programistów w budowę mechanizmów integracji z funkcjonującym w Poznaniu systemem karty miejskiej.
W pierwszym etapie realizacji projektu zbudowaliśmy system rejestracji czasu pracy oparty o aplikację ACCARD+ i terminale rejestracji czasu pracy zainstalowane w budynkach rozmieszczonych na terenie miasta. W 2011 roku rozszerzyliśmy funkcjonalność dostarczonego rozwiązania o kontrolę dostępu, której celem było monitorowanie dostępu do obiektów MPK na końcach tras komunikacji autobusowej. Na przełomie 2012/2013 systemem kontroli dostępu zostały objęte również obiekty linii tramwajowych.
MPK uzyskało istotne wsparcie dla procesu przemian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. W efekcie poprzez zwiększenie jakości i efektywności pracy podniesiono standard oferowanych usług transportowych.
W ramach zarządzania pamięcią karty wprowadzono jej podział na obszar obsługujący aplikacje przedsiębiorstwa i obszar związany z kartą miejską. Zapewnia to możliwość wykorzystywania kart MPK w systemie biletu miejskiego przez pracowników i członków ich rodzin na podstawie nadanych w systemie ACCARD+ uprawnień. Zakres i data ważności uprawnień przesyłana jest z systemu ACCARD+ do systemu karty miejskiej.